Pdrgrup Canlı Online Slayt Arşivinde Bulunmaktasınız. Hertürlü slaytı ve sunumu online izleyebilir ve indirebilirsiniz...
OKULLARDA MADDE KULLANIMI
İLE MÜCADELEDE
PSİKOLOJİK DANIŞMA
VE
REHBERLİK
SERVİSLERİNİN İŞLEVİ
Cem GENÇOĞLU
Psikolojik Danışman
Sentetik madde kullanımı
İstanbul % 48
İzmir de %6
Ankara ve Adana da %4 (Korkut 2004)
İlk ve ortaöğrenim öğrencileri arasında sigara kullanımı (2001)
Ortaöğretim öğrencileri arasında sigara kullanım yüzdesi % 50
Alkol kullanımı ise % 45
Uçucu madde kullanım oranı ise ortaöğretim öğrencilerinde %5.1
İlköğretim öğrencilerinde %3.2 (Ögel 2001)
Bağımlılık
Genel olarak bağımlılık; kişinin zarar görmesine rağmen madde kullanımına devam etmesi, kullandığı maddeyi uzun süre bırakamaması, sürekli madde arayışı içinde olması, kullandığı maddenin dozunu giderek arttırması ile karakterize bir tablodur (Ögel ve Ark. 2003)
Madde Kullanımında Risk Etmenleri
Cinsiyet;
Yaş;
Ergenlik döneminde risk etmenleri;
Arkadaş grubu etmenleri;
2. Aile/Ebeveyn etkileri;
3. Bireysel etmenler;
4. Biyolojik etkenler;
5. Toplumsal kültürel sosyal etkenler;
Bağımlılığın Nedenleri:
Dayanıksız ve güçsüz bir kişilik yapısına sahip olma ve kaygıdan kaçma:
İçten denetimli olmaktan çok dıştan denetimli olma:
Kendini değersiz algılama
Duygusal bakımdan olgunlaşmamış olma:
Hazza yönelik olma: (Kulaksızoğlu ,1998 Köknel 1982)
OKULLARDA
MADDE KULLANIMINI ÖNLEME
Eğitimsel ve psikolojik olarak madde kullanımını ile mücadele yöntemleri
Caydırma
Bilgilendirme
Kişiliği güçlendirmek
Sosyal becerileri Artırma
Uyuşturucu karşıtı bir tutum kazandırma (Kulaksızoğlu 1998)
Madde Kullanımını Önlemede Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisleri
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri yönetmeliğinin 12. maddesi
2003/91 sayılı çocuk ve gençlerimizin risklerden korunması konulu genelge
gelişimsel rehberlik modeli
Türk PDR-DER’in 1995 yılında yayınlamış olduğu Psikolojik Danışmanlar için etik kurallar
Önleme programı
Kendini tanıma:
İletişim Becerileri:
Stresle Başa Çıkma Becerileri:
Karar Verme Becerileri
Kendini Ortaya Koyma Becerisi: (Davaslıgil 1998)
Başarılı bir önleme programı için;
İspatlanmış, denenmiş önleme programı kuram ve araştırmalarına dayanmalıdır.
Tütün alkol ve ilaç hakkında gelişimsel olarak uygun bilgileri içermelidir
Sosyal direnme becerileri eğitimi verilmelidir
Karar verme , hedef oluşturma, iletişim becerileri, genel sosyal beceriler, etkili davranma becerilerinin artırılması hedeflenmelidir.
İnteraktif teknikler kullanılmalıdır
Program adım adım yazılmış olmalı ve yeterli izleme çalışması içermelidir.
Programlar hedefledikleri grubun etnik ve kültürel niteliklerine duyarlı bir biçimde hazırlanmalıdır.
Programlar öğretmen eğitimi ve desteği içermelidir.
Aile medya ve diğer meslek gruplarından ve kurumlarının desteği alınmalıdır.
Programlar etkilerini güçlü değerlendirmelerle göstermelidir.
ÖNERİLER
ÜNİVERSİTE
Okul Psikolojik Danışmanları
REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Öğrenciler
11 Haziran 2008 Çarşamba
OKULLARDA MADDE KULLANIMI
Etiketler:
OKULLARDA MADDE KULLANIMI ile mücadele
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder