4 Haziran 2008 Çarşamba

9. SINIFTA SINIF GEÇME SİSTEMİ



9. SINIFTA SINIF GEÇME SİSTEMİ

ALAN SEÇİMİ VE ÖNEMİ

VELİ PAYLAŞIM SEMİNERİ

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Öğrenci başarısının tespiti, derslerin özelliklerine göre; yazılı, sözlü, ve uygulamalı sınavlara, ödev, proje, ders içi ve ders dışı etkinliklere dayanır.

Bir dersin dönem puanı o döneme ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla, varsa ödev ve projelerden alınan puanların aritmetik ortalaması alınarak belirlenir. Aritmetik ortalama alınırken bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Elde edilen puanın nota çevrilmesi ile dönem puanı ve notu verilebilir(Md. 27 değişikliği)

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde “beşli not düzeni” kullanılır. Öğrencinin başarısı dört, başarısızlığı iki ayrı not ile değerlendirilir.

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Bütün sınavlar ile ödev ve projeler 100 tam puan üzerinden değerlendirilir.

Dönem sonlarında alınan puanlar nota dönüştürülür. Puanların not değeri ve derecesi aşağıdaki gibidir.

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Sözlü puanı öğrencilerin derse hazırlıkları, ders içindeki etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma çalışmaları değerlendirilerek verilir.

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Kompozisyon ayrı, Dil ve Edebiyat ayrı not konusu olmakla birlikte dönem notu olarak Türk Dili ve Edebiyatı dersi için bir not verilir. Benzer durum İngilizce için de geçerlidir.

Bir dersin yıl sonu puanı;

Birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalamasıdır.

Ders yılı sonunda belirlenen yıl sonu puanı ile ortalama yükseltme ve sorumluluk sınavında alınan puanın aritmetik ortalamasıdır.

Dönem puanlarının aritmetik ortalaması hesaplanırken bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Bu yolla elde edilen yıl sonu puanlarının nota çevrilmesi ile yıl sonu notu bulunur(Madde 29)







ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Öğrencinin ders yılı sonunda herhangi bir dersten başarılı sayılabilmesi için;




2. dönem notunun en az “geçer” (2) olması,

Ancak 1. dönem notu eğer “etkisiz” (0) ise, 2. dönem notunun en az “orta” (3) olması gerekmektedir.







ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

2 – GEÇER

3

0

1 – KALIR

2

0

3 – KALIR

1

5

3 – KALIR

1

4

2 – KALIR

1

3

2 – KALIR

1

2

2 – GEÇER

2

1

YILSONU NOTU

2. DÖNEM NOTU

1. DÖNEM NOTU

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl sonu başarı ortalamasına bakılmaksızın her öğrenci ders yılı sonunda istediği en fazla 3 dersten Ortalama Yükseltme Sınavı’na girebilir.

Ortalama Yükseltme Sınavı’na girecek öğrencilerin sınava gireceği ders/dersler; öğrenci, veli ve sınıf öğretmeninin katılımı ile belirlenir ve yazılı olarak okul idaresine bildirilir.

9. Sınıfta, yıl sonu başarı ortalamasına bakılmaksızın başarısız oldukları ders sayısını teke indiren öğrenciler, bu dersten sorumlu olarak 10. sınıfa devam edeceklerdir. (Dil ve Anlatım bu kapsama dahildir )

Öğrenciler, Dil ve Anlatım dersini başarmadıkça mezun olamazlar.

DEĞERLENDİRİLMESİ

ÖĞRENCİ BAŞARISININ




Ders yılı ya da ortalama yükseltme sınavları sonunda, tüm derslerden başarılı olan öğrenciler doğrudan sınıfını geçer.

Okul türlerine göre Kurulca belirlenen dersler dışındaki derslerden başarısızlığı bulunan öğrencilerden yıl sonu başarı ortalaması; Anadolu türü liseler ile önünde yabancı dil hazırlık sınıfı bulunan liselerde 3.00, olan öğrenciler ortalama ile sınıflarını geçerler. (RG.19/10/2005-25971)

DOĞRUDAN SINIF GEÇME

SORUMLU OLARAK SINIFGEÇME

VE SORUMLULUĞUN KALKMASI

Doğrudan veya yıl sonu başarı ortalaması ile sınıfını geçemeyen öğrencilerden alt sınıflardaki sorumlu olduğu dersler de dahil, başarısız olduğu ders sayısı en fazla iki olanlar bir üst sınıfa devam ederler. Alt sınıftaki dersler de dahil, ikiden fazla sorumlu dersi bulunanlar ise başarısız sayılırlar. Ancak alanını değiştirmesi durumunda sınıfını geçebilecek öğrencilerden; nakil ve geçiş yapacaklar ile alanını değiştireceklerde yeni alanında sorumlu tutulacağı dersler o öğretim yılı için sorumlu ders sayısına dahil edilmez. (RG. 19/10/2005-25971)

Sorumluluk, o dersin sorumluluk sınavında başarılı olunması hâlinde kalkar.

Ortalama Yükseltme Sınavı sonunda başarısız olduğu derslerin her birinden geçer not alan öğrenciler doğrudan sınıf geçerler.

Ortalama Yükseltme Sınavı sonunda da sınıfını geçemeyen 9. Sınıf öğrencileri ile devamsızlık nedeni ile başarısız sayılan öğrenciler sınıf tekrar ederler.

Sınıf tekrarı orta öğretim süresince bir defa yapılır.

ÖĞRENCİ BAŞARISININ

DEĞERLENDİRİLMESİ

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

9. Sınıfı , 2. ders yılının ortalama yükseltme sınavı sonunda da başaramayan öğrencilerin öğrenim gördükleri program ile ilişikleri kesilir.

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Bir dersin ağırlığı, o dersin haftalık

ders saati sayısına eşittir. Bir dersin yıl sonu puanı

ile o dersin ders saati sayısı çarpılır. Çıkan

sayı o dersin ağırlıklı puanıdır.

Bir dersin yılsonu notu ile o dersin haftalık ders saati sayısının çarpımından o dersin ağırlıklı notu bulunur (Madde 30).

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl sonu başarı puanı ve yıl sonu başarı notu




Öğrencinin yıl sonu başarı puanı, derslerin ağırlıklı puanlarının toplamının haftalık ders saatleri toplamına bölümü ile bulunur.(Md.31)

Disiplin kurulu; ders başarısı ve davranışlarında üstünlük gösteren, dönem notu hiçbir dersten 2’den aşağı olmayan, davranış notu indirilmemiş olan öğrencilerden, dönem notlarının ağırlıklı ortalaması 3.50-4.49 olanları TEŞEKKÜR, 4.50 ve daha yukarı olanları TAKDİRNAME ile ödüllendirilir.

ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI NEDİR

OBP adayların ortaöğretimdeki başarı durumları göz önüne alınarak hesaplanan puandır.

Lise 1-2-3.sınıf yıl sonu ortalamalarından her öğrencinin diploma notu hesaplanır.

Son sınıf öğrencilerinin diploma notları toplamının öğrenci sayısına bölünmesi ile okul ortalaması oluşur.

OBP, diploma notu değil,diploma notunun okul ortalamasına göre aldığı değerdir.

OBP 50 ile 100 arasında değişen bir sayısal değerdir.

Adayın diploma notu okul başarısından büyük ise OBP 100’e; küçük ise 50’ye yaklaşır.




AĞIRLIKLI ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI NEDİR

Ağırlıklı ortaöğretim başarı puanı(AOBP) öğrencinin OBP’ sinin, mezun olduğu yılda okulun ÖSS’deki başarı ortalamalarına göre ağırlıklandırılmış şeklidir.

Her aday için ilgili ÖSS puan ortalamaları kullanılarak SÖZ-AOBP, SAY-AOBP ve EA-AOBP olmak üzere üç tane AOBP hesaplanacaktır.

ÖRNEK:

Adayın ortaöğretimdeki alanı : Fen Bilimleri

ÖSS SAY puanı : 228,499

ÖSS EA puanı : 228,499

AOBP-SAY puanı : 91,271

AOBP-EA puanı : 91,271 olsun.

Bu aday kendi alanıyla ilgili olan Fen ve Mühendislik Bölümleriyle ilgili herhangi bir yükseköğretim programını seçerse, yerleştirmede kullanılacak puanı,

Y-ÖSS SAY = 228,499 + (91,271 x 0,8)

= 301,516 şeklinde olacaktır.

Aynı aday kendi alanı dışında EA puanıyla öğrenci alan (Felsefe, Felsefe Grubu Öğretmenliği, Anaokulu Öğretmenliği, İktisat, İşletme, İşletme-İktisat, Ekonometri ve Sınıf Öğretmenliği dışında) bir yükseköğretim programını seçerse, yerleştirmede kullanılacak puanı,

Y-ÖSS EA = 228,499 + (91,271 x 0,3)

= 255,880 şeklinde olacaktır.

ÖĞRENCİ BAŞARISININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Özürsüz olarak sınavlara katılmayan ve sınavlarda kopya çeken öğrenciye sıfır verilir ve durum okul idaresine yazılı olarak bildirilir. Özrü okul yönetimince kabul edilen öğrencinin durumu, ders öğretmenine yazılı olarak bildirilir. Bu öğrenci, ders öğretmeninin belirleyeceği bir zamanda ve önceden duyurularak sınava alınır, ödev veya projesi kabul edilir. Bu sınav, sınıfta diğer öğrencilerle ders işlenirken yapılabileceği gibi ders dışında da yapılabilir.

Dönemin bitimine 20 ve daha az iş günü kala okul değiştiren öğrencinin dönem notları önceki okulu tarafından verilir. Dönemin bitimine 21 ve daha fazla iş günü kala nakledilen öğrencinin dönem notları, önceki okulundan getirdiği puanlar dikkate alınarak yeni okulu tarafından verilir.

ÖĞRENCİ BAŞARISININ

DEĞERLENDİRİLMESİ

DEVAM-DEVAMSIZLIK

İlk derse girmeyenler ile ilk derse girdiği halde arada bir yada daha fazla derse özürsüz olarak girmeyen öğrencinin devamsızlığı yarım gün sayılır.

DEVAM-DEVAMSIZLIK

Ders yılı içinde, toplam 20 gün okula özürsüz olarak devam etmeyen öğrenciler, notları ne olursa olsun başarısız sayılır

Özürlü ve özürsüz devamsızlıklar ile okul yönetimince verilen izinlerin toplamı 45 günü aşamaz. Ancak özrün, resmî bir makamdan alınacak belgeyle belgelendirilmesi hâlinde özrü takip eden 7 iş günü içinde bildirmek ve özrün bitimini izleyen 7 iş günü içinde de belgelendirerek okul yönetimine verilmesi zorunludur. Ancak kaza, ölüm, doğal afet, yangın, sağlık kurulu raporuna dayalı uzun süreli tedavi gerektiren hastalık, göz altına alınma ve tutuklanma gibi durumlarda bu süre okul yönetimince belirlenir. (RG.19/10/2005-25971)

ALAN SEÇİMİ

Öğrenciler; ilgi, istek, yetenek ve derslerdeki başarı durumlarına göre alanlara yönelir veya yönlendirilir. Yönlendirme, öğrenci ve velisinin görüşü alınarak ilgili müdür yardımcısı , sınıf öğretmeni ve rehber öğretmen tarafından yapılır.

9. SINIF ÖĞRENCİSİNİ ÜNİVERSİTEYE GÖTÜREN ADIMLAR

1. Adım: KENDiNi TANIMA

2. Adım: MESLEKLERi TANIMA ve MESLEK SEÇME

3. Adım: LiSEDEKi ÖĞRETiM ALANINI SEÇME

4. Adım: 9. SINIFTA ALANA KAYNAKLIK EDEN DERSLERDEN YÜKSEK NOT ALMA

ALAN SEÇiMi YAPMADAN ÖNCE:

Öğrenci kendini tanımalı:

Öğrencinin kişisel özellikleriyle, düşünülen mesleğin nitelikleri, birbirine uymalıdır

Öğrenci özel yeteneklerini, ilgi ve isteklerini, beklentilerini, kişiliğini, ideallerini, bedensel ve zihinsel gücünü dikkate almalıdır.

Meslekleri Tanımalı:

Mesleklerin özelliklerini, Çalışma ortam ve koşullarını, Meslekte iş bulma imkanlarını, ilerleme şansını ve

işin gelecek yıllardaki geçerliliğini araştırmalıdır.

VE

SINIF GEÇME SiSTEMiNDEKi
ALANLARI TANIMALIDIR.

ALAN SEÇİMİ

9. Sınıfta, okutulan ve alanlara kaynaklık eden derslerinin yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalaması yada bu derslerin yıl sonu notları esas alınır.

ALANLARA YÖNELME KOŞULLARI

Öğrenciler;

İlgi,istek,yetenek ve derslerdeki başarı durumlarına göre alanlara yönelir veya yönlendirilirler.

Yönlendirme; öğrenci ve velisinin görüşü alınarak ilgili müdür yardımcısı,sınıf öğretmeni ve rehber öğretmen tarafından yapılır.




ALANLARA YÖNELME KOŞULLARI

Öğrenciler, ilköğretimdeki yöneltme esas ve ölçütleri de dikkate alınarak kendisinin ve velisinin görüşü doğrultusunda ilgili müdür yardımcısı, sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmen tarafından ilgi, istek, yetenek ve derslerdeki başarı durumlarına göre alanlara yönlendirilir.

Yönelme veya yönlendirmede, alanlara kaynaklık eden derslerin yıl sonu notları ya da yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalaması esas alınır.

19.10.2005/25971 MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI SINIF
GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİNE GÖRE 

Öğrencilerden;

a) Alana kaynaklık eden derslerin her birinden başarılı olanlar istediği alana,

b) Alana kaynaklık eden derslerden başarısız dersi bulunup bu derslerin yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalaması en az 2.50 olanlar o alana,

c) (a) ve (b) bentlerindeki şartları taşımayanlar, alana kaynaklık eden derslerin yıl sonu notlarının ağırlıklı ortalamasının yüksek olduğu alana

yönlendirilir.

Ortalama yükseltme ve sorumluluk sınavına girilmeyen derslerin yıl sonu puanlarında değişiklik yapılmaz.

Öğrencilerin derslerden başarılı olma, sınıf geçme ve alana yönelme hakları sınavlardan önceki hali ile saklı tutulur. Ancak sınavlarda aldıkları puanlara göre yıl sonu puanları ile yıl sonu başarı puanları yeniden tespit edilir(Md 53).

Alan seçimi, ders kesiminden itibaren yeni ders yılının başlamasına kadar geçen süre içinde yapılır. Alanını seçen öğrenciler, alana geçiş şartlarını taşımaları kaydıyla ders yılı başından itibaren bir ay içinde alanını değiştirebilir.










10 uncu sınıf sonunda bir üst sınıfa geçebilecek öğrenciler, ders kesiminden itibaren yeni ders yılının ilk bir ayı içinde not şartı aranmaksızın alanını değiştirebilir. Ancak alanını değiştiren öğrenci, yöneldiği yeni alana ait alt sınıfın görmediği alan dersleri ile gördüğü halde haftalık ders saati sayısı farkı bir ders saatinden fazla olan alan derslerinden sorumlu tutulur ve bu derslerden alan değişikliğini takip eden ilk ortalama yükseltme ve sorumluluk sınavları döneminde sınava alınır. Öğrenci, yeni alanında okutulmayan önceki alanına ait sorumlu olduğu alan derslerinden muaf tutulur. Ancak sorumlu olduğu seçmeli derslerin sorumluluğu devam eder.




ALANLARA YÖNELME

SONUÇ: Yıl sonu notlarında tüm derslerinde başarı gösteren bir öğrenci sınıf geçme yönetmeliğinin 45. maddesinin “a” bendine göre istediği bir alana yönelebilir.




Öğrencilerin tercih edecekleri

meslek gruplarına göre,

doğru alanda olmaları esastır.

(TM)

(F)

(D)

(S)

FEN ALANI ÖĞRENCiLERiNiN TERCiH EDEBiLECEKLERi ÜNiVERSiTELER

Tüm Fen ve Mühendislik Fakülteler Makina, Elektrik, Elektronik, Fizik, Kimya Çevre, Endüstri...

Tıp ve Biyolojik Bilimler

TM ALANI ÖĞRENCiLERiNiN TERCiH EDEBiLECEKLERi ÜNiVERSiTELER

iktisadi idari Bilimler iktisat, isletme, Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi, Uluslararası iliskiler, Bankacılık, Sigortacılık...

Reklamcılık

Hukuk

Psikoloji

Sosyoloji

SOSYAL ALAN ÖĞRENCiLERiNiN TERCiH EDEBiLECEKLERi ÜNiVERSiTELER

iletişim Fakülteleri Gazetecilik, Radyo-TV...

Sosyal Bilimler Öğretmenlikleri Tarih, Coğrafya, Sosyal Bilgiler..

Sanat Tarihi

Arkeoloji

Y. DiL ALANI ÖĞRENCiLERiNiN TERCiH EDEBiLECEKLERi ÜNiVERSiTELER

Y. Dil Öğretmenlikleri Filoloji

Mütercim Tercümanlık

Çocuğunuz meslek seçerken anne- baba olarak yanıtlanması gereken birkaç soru var:

Çocuğumun meslek seçiminde benim sorumluluğum nedir ?

Çocuğumun mesleğini kim belirleyecek ?

Çocuğumun mesleği nasıl sağlıklı olarak belirlenir ?

Çocuğumu nasıl gözlemlemeliyim - nasıl davranmalıyım ?

Çocuğumun geleceği ile ilgili beklentilerim neler ve bunlar gerçekleşebilir mi? Nasıl?

Biz yetişkinlerin, gencin meslek seçiminde en önemli görevimiz çocuğumuzun “bir mesleki tercihi billurlaştırmasına

“yardımcı olmaktır. Çocuğumuzun mesleki olgunluk düzeyinin gelişmesine katkıda bulunabileceğimiz nokta onun yeteneklerini ve ilgilerini ortaya koymasına fırsat vermek veya fırsat yaratmak olduğu söylenebilir.







ANNE BABALARIN GÖREVLERİ

Yaz tatilinde çalışmak isteyen çocuğumuzu yüreklendirmek; çalışması için olanak yaratmak ,

Toplumca “kariyeri“ yüksek olduğu belirtilen bir meslekten çok; kendini gerçekleştirebileceği, mutlu ve başarılı olabileceği bir mesleği seçebilmesi fırsat vermek,

Mesleğin seçilmesi sorumluluğunu çocuğumuza bırakıp üzerimize almamak, biz yetişkinlerin çocuk için neyin iyi olduğuna karar verip bir mesleğe yönlendirmemek,

Meslek seçimi sorumluluğunu çocuğa bırakarak onun kendi geleceği için çaba harcamasını ve uygun alanı keşfetmesine fırsat tanımak,

Deneyimlerimizi mesleği belirlemede, yönlendirmede kullanmak yerine, çocuklarımızın önlerindeki engelleri, seçenekleri, ayrıntıları, bilgiye ulaşma yollarını göstermede kullanmamız, gençlere daha çok yardımcı olacaktır.

Çocuğumuzun zayıf olduğu yönleri yerine güçlü olduğu yönlerini vurgulamaya çalışmalıyız.




Örnek teşvik sözleri şunlardır:

Bu işi yapabileceğini biliyorum.

Çaba gösterdikçe başarılı olduğunu görüyorum.

Bu yaptıklarını takdir ediyorum.

Kararına güveniyorum.

Bu konuyu ayrıntılı düşündüğün belli oluyor.

Eminim ki bu biçimde çalışmayı sürdürürsen başarılı olacaksın.

Teşvik sözlerinde ne akıl verme ne de ödül var. Sadece çabanın fark edilmesi, çocuğun yaptığı işe güven duyması ve takdir edilme var.

Teşvik sözleri ile ulaşacağımız nokta, çocuğumuzun kendi geleceğine sahip çıkması, çaba ve gelişmelerinin fark edilmesi ve olumlu yönlerinin vurgulanmasıdır.




Meslek seçiminde bazı olumsuz anne ve baba tutumları

“Ben olamadım sen olacaksın”: Eğer böyle bir anlayışınız varsa belki kendi hayal kırıklığınızı çocuğunuza da yaşatıyor olabilirsiniz. 

“Komşunun çocuğu oldu ama...”: Komşularımızın , akrabalarımızın, arkadaşlarımızın çocukları ile bizim çocuğumuzun farklı olduğunu kabul etmeliyiz. Çocuğumuz akranları ile rekabet edebilir, bu onun yaşantısı ancak biz yetişkinler çevremizle rekabetimizde çocuklarımızı kullanmamalıyız. Bu rekabet çocuğumuzun kendilik saygısının düşmesine neden olabileceği gibi gerçek yeteneklerini ve kapasitesini ortaya koymasına da engel olabilir.  

“Bak kardeşin”: Dikkatli bir anne - babaysanız çocuklarınızın birbirlerinden ne kadar çok olumlu veya olumsuz etkilendiklerini fark etmişsinizdir.“Bakkardeşin ...” diye başlayan her cümle onların kıskançlığını kışkırtacak, biri bir süre hep başarılı olurken diğeri sürekli başarısızlığa doğru sürüklenecek, başarısız olan kendisini toplamaya başladığında, başarılı olanın birden başarısının düştüğünü göreceksiniz.

“Ancak senin gibi bir tembel bu alanı seçer...”: Çocuğunuzu küçümsemek, değersiz görmek , alay etmenin onun yaşamla mücadelesini zayıflatmanın dışında bir etkisi olmaz.




Hedef seçimi nasıl olmalıdır?

Öğrencilerimizin hepsinin çalışma programı var. Ama öğrencilere sorduğumuzda “programım var ama uygulayamıyorum.” cevabını alıyoruz. Neden uygulanmıyor? Bir şey çıkıyor, bozuluyor. Mesela arkadaş, telefon konuşmaları çıkıyor ve program aksıyor. Bir de zamanı doğru kullanma kültürümüz yok. Toplantı geç başlar diyoruz, geç gidiyoruz. Biz gelmediğimiz için toplantı geç başlıyor ve bir kısırdöngü oluşuyor. Bizler mazereti çok olan bir kültürde yaşıyoruz. Her zaman için bir mazeretimiz oluyor. Trafik vardı geç kaldım, hava kötü geç kaldım, saatim yoktu. Ne güzel, ne kötü karar veremedim geç kaldım... Mazeretler başarının düşmanıdır. Mazeret varsa başarıya ulaşamazsınız.

NELER YAPMALIYIZ ?

"GENÇLERİN DÜRÜST ÇABALARINI ÖDÜLLENDİRELİM.
BÖYLECE EMEK HARCAMANIN DEĞERİNİ ÖĞRETMİŞ OLURUZ."

"HAYAT HERKESİN KENDİ OYUNUDUR.“

"ÇOCUKLARIMIZA VEREBİLECEĞİMİZ EN BÜYÜK ARMAĞAN
SAĞLAM BİR KİŞİLİKTİR."

"SAĞLIKLI OLMAK VE YAŞANAN ANDA OLMAK
DÜNYANIN EN DEĞERLİ ŞEYİDİR."

UNUTMAYALIM
ERGENİN BİREYSEL BÜTÜNLÜĞÜNE SAYGI DUYMALIYIZ.
HER ZAMAN BİZİM AÇIMIZDAN HAYATA BAKMAK ZORUNDA DEĞİLLER.

ÇOCUKLARIMIZA BİZİ ELEŞTİREBİLECEKLERİNİ ÖĞRETEBİLMELİYİZ

ASLINDA ANNE–BABALIĞI ÇOCUKLARIMIZDAN,
ÖĞRETMENLİĞİ DE ÖĞRENCİLERİMİZDEN ÖĞRENİYORUZ.

ÇOCUKLARIMIZI ÖN KOŞULSUZ OLARAK
SEVDİĞİMİZİ GÖSTERMELİYİZ.







PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BİRİMİ




İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.

Hiç yorum yok: