5 Haziran 2008 Perşembe

Duygusal Zeka


Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal Zeka

Hazırlayan ve copyright: Melek özen PDR servisi

Upload = PDRGRUP

Melek Özen PDR Sevisi

IQ ile ölçülen zeka, kişilerin okul ve iş yaşamındaki başarısını belirleyen değişmez bir etken midir?




Melek Özen PDR Sevisi

Özet:

Yıllar boyu yapılan araştırmalar duygularını iyi kontrol edemeyen, kaygılı, öfkeli, üzüntülü öğrencilerin derslerinde çok başarılı olamadıklarını göstermiştir.




Ayrıca, yüksek IQ’ ya sahip çocukların birçok zaman yaşam başarılarının ortalama IQ’ya sahip çocuklardan daha düşük olduğu da belirlenmiştir. Yaşam başarısının IQ kadar EQ’ya (Duygusal zeka) da bağlı olduğu yapılan araştırmalarla kanıtlanmıştır.




Sonuç olarak, duyguların eğitiminin, matematik ve Türkçe eğitimi kadar önemli olduğu anlaşılmıştır.




Melek Özen PDR Sevisi

Öyleyse, neden yüksek IQ’lu çocuklar, ortalama IQ’ya sahip arkadaşlarına göre yaşamda daha başarısız olabiliyorlar?

Melek Özen PDR Sevisi

Araştırma bulgularına göre, iş ve okul yaşamındaki başarıyı IQ kadar EQ (Duygusal Zeka) belirlemektedir.

Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal zeka yoksunluğu, kişinin aile yaşamından mesleki başarısına, toplumsal ilişkilerinden sağlık durumuna kadar birçok alanda kötü sonuçlar doğurabilmektedir.

Melek Özen PDR Sevisi

Dr. Daniel Goleman, EQ’yu kısaca;

Kendisinin ve çevresindekilerin duygu ve isteklerini doğru tanımlayarak,

Bu doğrultuda ve

Sonuç verecek şekilde davranma yeteneği olarak tanımlıyor.

Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal zeka nedir?

Kendi duygu ve yeteneklerini tanıma,

Bu duygu ve yetenekleri kabul ederek yenilerine açık olma,

Kendine ve işine ait hedeflere istekle ve başarıyla kilitlenme,

Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal zeka nedir?

Diğerlerinin duygu, gereksinim ve problemlerini ciddiye alarak iletişim kurma,

Ekip çalışması için gereken iletişim, ikna etme, uzlaşma gibi

Yeteneklerden oluşuyor.

Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal Zeka Ne Değildir?

Sürekli gülümseyerek sempatik davranma anlamını taşımıyor.

Ne zaman sert davranılacağının, ne zaman yumuşak davranarak cesaret verilmesi gerektiğinin ve ne zaman hangi sorunun ciddiye alınacağının hissedilmesi gerekiyor.

Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal Zeka Ne Değildir?

Kendine aşırı değer vermek,

Diğerlerini dinliyormuş gibi görünürken hiç ciddiye almamak,

Ekip içindekileri ikna etmek için yalanlara baş vurmak gibi herhangi bir aşırılık veya zayıflık bulunduğunda uzun vadede başarı sağlanamıyor.

Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal Zeka Ne Değildir?

Duyguları kontrolsüz bırakmak değildir. Duyguları etkin ve uygun bir biçimde gösterebilmektir.

Melek Özen PDR Sevisi

Karakterin sarsılmaz temel taşı kendini terbiye etme yeteneğidir.

Fesefeciler, Aristo’dan bu yana erdemli yaşamın özdenetime dayandığını gözlemlemişlerdir.

Melek Özen PDR Sevisi

Karakterin bununla ilgili diğer temel taşı, ister ev ödevini yapmak, ister bir işi bitirmek veya sabahları zamanında kalkmak olsun, her koşulda kendi kendini motive edebilmektir.

Melek Özen PDR Sevisi

Doyumu erteleyebilme, dürtüleri kontrol edip yönlendirebilme eskiden irade diye adlandırılan temel bir duygusal beceridir.

Arzularımızı ve tutkularımızı kontrol edebilmeliyiz.




Melek Özen PDR Sevisi

Duyguyu aklın denetiminde tutabilmek irade gerektirir.

Melek Özen PDR Sevisi

İşlenecek konular:

Evrimsel uyum yetenekleri

Acil durumlarda önce duygular, sonra düşünceler

Duygusal beceriler

Bilişsel beceriler

Davranışsal beceriler

Özbilim müfredatı

Melek Özen PDR Sevisi

Soru:

Duygusal zihin mi daha hızlıdır, yoksa akılcı zihin mi?




Örnek: Evrim sürecini düşünelim. Bir hayvanla karşı karşıya geldiğimizde ‘bu hayvan beni yer mi, ben mi onu yerim?’ (Zaman azlığında verilen karara duygular mı, akıl mı öncülük eder?)

Melek Özen PDR Sevisi

Yanıt:

Duygularımızla karar veririz. Örneğin bir aslan ile karşılaşırsak, silahsız ve korunmasız isek korku duygusu ile kaçarız.

Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal zihin akılcı zihinden çok daha hızlıdır ve bir an bile durup ne yaptığını gözden geçirmeden eyleme atılır.

(Ölçülü ve analitik düşünmeye izin vermez.)




Melek Özen PDR Sevisi

Daha sonra ‘Bunu neden yaptım’ diye düşünürüz. Duygusal zihin bizim tehlikeye karşı radarımızdır.

Melek Özen PDR Sevisi

Bu bizim evrimsel uyum yeteneğimizdir.

Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal zeka beş alanda incelenebilir:

Melek Özen PDR Sevisi

Özbilinç:

Kendini tanıma. (Gerçek duygularımızı fark edebilme. Bunu başaran kişiler evlilikten mesleklerine kadar yaşamlarını daha iyi yönetebilirler.)

Melek Özen PDR Sevisi

Duyguları idare edebilmek:

Kendini yatıştırabilmek,

Yaşamın tatsız sürprizleriyle karşılaştıktan sonra kendini toparlayabilmek,

Kendine hakim olabilmek,

Fevri davranışları zaptedebilmek,

Doyumu erteleyebilmek.

Melek Özen PDR Sevisi

Kendini harekete geçirebilmek:

Duyguları bir amaç doğrultusunda toplayabilmek,

Dikkat edebilmek,

Yaratıcılık,

Tıkanıp kalmamak,

Motivasyon.

Melek Özen PDR Sevisi

Empati:

Başkalarının duygularını anlayabilmek.

Kökü özbilinçtir,

Duygularımıza ne kadar açıksak, başkalarının duygularını okumayı o kadar iyi beceririz.

Melek Özen PDR Sevisi

İlişkileri yürütebilmek:

İlişki sanatı başkalarının duygularını idare etme becerisidir,

Arabuluculuk,

İçtenlik,

Yapıcılık,

Köprüler kurmak

İyi ilişkilerin anahtarıdır.

Melek Özen PDR Sevisi

İnsanlar bu beş alandaki yetenekleri açısından farklılık gösterirler. Örnek; kendi kaygılarını kolay yatıştırırlar, başkalarının kaygılarını yatıştırmakta beceriksizdirler.

Ancak, beyin sürekli öğrenen bir organdır. Duygusal becerilerdeki aksaklıklar düzeltilebilir.

Melek Özen PDR Sevisi

Temel duygu kümeleri nelerdir?

Melek Özen PDR Sevisi

Öfke:

Alt kümesi: Hiddet, hakaret, içerleme, kızma, tükenme, sinirlenme, hınç, kin, rahatsızlık, alınganlık, düşmanlık, patolojik olduğunda nefret ve şiddet.

Melek Özen PDR Sevisi

Üzüntü:

Alt kümesi: Acı, keder, neşesizlik, melankoli, kendine acıma, yalnızlık, can sıkıntısı, umutsuzluk, kasvet ve patolojik olduğunda depresyon.

Melek Özen PDR Sevisi

Korku:

Alt kümesi: Kaygı, tasa, huzursuzluk, çekinme, ürkme, dehşet, kuruntu, şüphe, hayret, vicdan azabı, çekinme ve patolojik olduğunda fobi ve panik.

Melek Özen PDR Sevisi

Zevk:

Alt kümesi: Mutluluk, coşku, rahatlama, tatmin, haz, sevinç, eğlenme, gurur, heyecan, hoşnutluk ve en uç noktada mani.

Melek Özen PDR Sevisi

Sevgi:

Alt kümesi: Dostluk, güven, yakın ilgi, sadakat, hayranlık, aşk, kabul görme, iyilik, sadakat, muhabbet.

Melek Özen PDR Sevisi

Şaşkınlık:

Alt kümesi: Şok, hayret, affallama, merak.

Melek Özen PDR Sevisi

İğrenme:

Alt kümesi: Tiksinme, aşağılama, hor görme, küçümseme, itici bulma, hoşlanmama, nefret etme.

Melek Özen PDR Sevisi

Utanma:

Alt kümesi: Üzülme, küçük düşme, suçluluk, mahcubiyet, hayal kırıklığı, pişmanlık, küçük düşme.

Melek Özen PDR Sevisi

Bir çok duygunun bileşimi:

Genelde bir çok duygunun bileşimini aynı anda yaşarız.

Örnek: Kıskançlık. İçinde öfke, üzüntü ve korku vardır.

Melek Özen PDR Sevisi

Erdemler:

Umut, inanç, cesaret, bağışlayıcılık gibi duygulara erdem diyoruz.

Melek Özen PDR Sevisi

Klasik kusurlar:

Kendini beğenmişlik, tembellik, uyuşukluk, can sıkıntısı gibi duygulara kusur diyoruz.

Melek Özen PDR Sevisi

Dürtü kontrolü:

İd ile ego

Dürtü ile kendini tutma

Arzu ile özdenetim

Anında doyum ile erteleme







Arasındaki sonsuz savaş

Melek Özen PDR Sevisi

Dürtü Kontrolü:

En temel psikolojik beceri dürtülere, duygulara karşı koyabilmek, dürtüyü geciktirebilmektir. (Yemek rejiminden, tıp okulunu bitirmeye kadar uzanır.)

Örnek: Lokum testi

Melek Özen PDR Sevisi

Dürtü Kontrolü:

Doyumu erteleme yeteneği, IQ’nun kendisinden tamamen ayrı olarak kişinin zihinsel potansiyeline katıda bulunuyor.

Çocukluğunda dürtülerini iyi frenleyememe hali, yine IQ’dan daha isabetli biçimde, ileride suç işleme olasılığının göstergesidir.

Melek Özen PDR Sevisi

Dürtü Kontrolü:

Duygularına ustaca gem vurabilenler başarılı olurlar.

İyi ruh halleri düşünebilme yeteneğimizi güçlendirir, zihinsel ya da sosyal sorunlara çözüm bulmayı kolaylaştırır.

Melek Özen PDR Sevisi

Öfke:

Öfkeyi dışa vurum yatışmanın en kötü yollarından biridir.

Hiddetli patlamalar beyni iyice uyarır.

Öfkeyi yatıştırmanın yolu: Öfkeyi başlatan düşünceleri yakalayıp bunlara meydan okumak.




Melek Özen PDR Sevisi

Öfke:

Zamanlama önemli: Erken müdahele yararlı olur.

Yatıştırıcı bilgiler varsa, öfkelenen kişi ile paylaşılmalı.

Melek Özen PDR Sevisi

Sebat:

Her şeyin ötesinde, heves ve engeller karşısında dayanma gücü duygusal özelliklere bağlıdır ve başarının en büyük anahtarıdır.

Kuvvetli bir iş etiği, yüksek motivasyon, heves ve sebata dönüşür.

Melek Özen PDR Sevisi

Sebat:

Yaptığımız işe heves ve hatta uygun bir düzeyde kaygıyla motive olduğumuz ölçüde başarıya ulaşırız.

Duygusal zeka tam bu anlamda temel bir yetenektir ve diğer tüm yeteneklerimizi bileyerek ya da körelterek derinden etkileyen bir güçtür.

Melek Özen PDR Sevisi

Umut:

Okuldaki başarıdan ağır işlere katlanmaya kadar yaşamda kişiyi şaşırtacak kadar güçlü bir rol oynar.

Hedefler ne olursa olsun onlara ulaşmak için gereken irade ve yönteme sahip olduğumuz inancı.

Melek Özen PDR Sevisi

İyimserlik-Neşe:

Gülmek, kahkaha atmak, iyimser olmak başarıda olumlu rol oynar.

Duygusal zeka açısından umutlu olmak, zorlu engeller veya yenilgiler karşısında bunaltıcı kaygıya ve teslimiyetçi bir tutuma yenik düşmemek anlamına gelir.

İyimserlik de tıpkı umut gibidir.

Melek Özen PDR Sevisi

Kaygı:

Tasalanma. Yaşamdaki baskıların uyandırdığı sıkıntı.

Aklı zayıflatır.

Tasa düşüncelerine meydan okumak gerekir.

Gevşeme yöntemi kullanılabilir.

Melek Özen PDR Sevisi

Kaygı:

Kaygıyı uzaklaştırmak için kendimize sorular sorabiliriz.

Gerçekleşme olasılığı yüksek mi?

Gerçekten yararı var mı?

Yapıcı önlemler alınabilir mi?

Melek Özen PDR Sevisi

Kaygı:

Kaygılı, öfkeli, bunalımlı öğrenciler öğrenemezler.

Bilgiyi etkin bir şekilde alamaz, ya da onu işleyemezler.

Duygular konsantrasyonu bastırır.

Olumlu motivasyon-heves, çoşku, güven başarıda rol oynar.

Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal Cehalet:

Öğrenme çocukların duygularından bağımsız olarak gerçekleşmez.

Duygusal okur yazarlık öğrenme için en az matematik ve okuma eğitimi kadar önemlidir.

Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal Cehalet:

Şiddete ve suç işlemeye kadar varan yol birinci ve ikinci sınıfta saldırgan, zor zaptedilen çocuklarla başlar. (Dürtü kontrolünün zayıf olması)

Dördüncü ve beşinci sınıfta kabadayı olurlar, arkadaşları olmaz.

Melek Özen PDR Sevisi

Arkadaşlık Eğitimi:

Verilebilir. Örneğin:

Oyunda kavga eden çocuklara kurallar hakkında bir anlaşmazlık olduğunda kavga etmek yerine alternatif öneriler getirmeyi ve uzlaşmayı,

oyun oynarken diğer çocuklarla konuşup onları dinlemeyi, gülümsemeyi, yardım etmeyi öğretebiliriz.

Melek Özen PDR Sevisi

Sınıflara Duygusal Okur Yazarlığı Getirmek:

Çocuğun günlük yaşatısının en zorlayıcı yanlarını konuyla ilgisiz meseleler olarak görmek ya da bunlar patlamaya yol açtığında bir disiplin sorunu olarak rehber danışman veya müdüre havale etmek yerine duyguları ve sosyal yaşamın kendisini konu etmektir.

Melek Özen PDR Sevisi

Önemli olan çatışmadan tümüyle kaçmak değil, anlaşmazlıkları kavgaya dönüştürmeden gidermeyi öğrenmektir.

Çocuklara duyguları doğrudan doğruya ancak öfkeye dönüşmeyecek bir biçimde ifade etmeyi öğretmelidir.

(Kendini ortaya koyabilme, etkin dinleme)

Melek Özen PDR Sevisi

Problem Çözme Yaklaşımı:

Ne istediğini söylemek,

Ne hissettiğini söylemek,

İstek ve duygularının nedenini söylemek,

Karşısındakinin ne istediğini, ne hissettiğini ve nedenleri ile ilgili anladıklarını özetlemek,

Çatışma için üç çözüm yolu bulmak,

Çözüm yollarından birini seçip el sıkışmak.

Melek Özen PDR Sevisi

Kurallar:

Sorunu çözmeyi kabul etmek,

İsimle hitap etmek,

Konuşanın sözünü kesmemek,

Dürüst olmak,

Bir çözümde anlaşınca onu uygulamak,

Arabuluculuk sürecinde konuşulanların gizli kalması.

Melek Özen PDR Sevisi

Diğer Öğretilebilecek Konular:

Duygular ve tepkiler arasındaki bağlantıyı sezmeyi, bir karara duyguların mı, düşüncelerin mi hükmettiğini bilmeyi, farklı seçimlerin sonuçlarını öngörmeyi öğretebiliriz. (Örnek: uyuşturucu, sigara)

Melek Özen PDR Sevisi

Kişinin güçlü ve zayıf yanlarını tanıması,

Kendini olumlu ama gerçekçi bir ışıkta görmesi,

Duyguların yönetimi,

Kaygılarla, öfkeyle baş etme,

Melek Özen PDR Sevisi

kararların ve hareketlerin sorumluluğunu üstlenmek,

Empati,

Dinlemeyi ve sormayı bilmek,

İşbirliği,

Anlaşmazlık çözümü,

Melek Özen PDR Sevisi

Uzlaşma,

Öfkeli ya da edilgen olmadan kendini ortaya koyma öğretilebilir.

( Not yok, sınav yaşamın ta kendisi)

Melek Özen PDR Sevisi

Uygulama:

Dergilerden kesilen insan portreleri ile yüzün ifade ettiği duyguyu adlandırmak,

Çocuklar kendi morallerine 0-10 arası not verebilirler,

Bu tür çalışmalar dersin içine harmanlanabilir.

Melek Özen PDR Sevisi

İş Yaşamında Başarı:

Doğru yerde, doğru anda, doğru inisiyatifi göstermek,

Verilen görevlerin üstünde ve ötesinde sorumluluk alabilecek derecede kendi kendini motive edebilmek,

Hem zamanını, hem de iş taahhütlerini düzenleme anlamında kendi kendini yönetmek,

Bu becerilerin her biri duygusal zekanın bir başka yönüdür.

Melek Özen PDR Sevisi

Öğretilen Duygusal Beceriler:

Duyguları tanıyıp adlandırmak,

Duyguları ifade etmek,

Duyguların şiddetini değerlendirmek,

Duyguları idare etmek,

Doyumu ertelemek,

Stresi azaltmak,

Duygular ve eylem arasındaki farkı bilmek.

Melek Özen PDR Sevisi

Öğretilen Bilişsel Beceriler:

Kendi kendisiyle konuşmak-bir konu ya da zorlanmayla baş etme yolu olarak ya da kendi davranışını pekiştirmek için bir ‘iç dialog’ sürdürmek,

Özbilinç. Kendi hakkında gerçekçi beklentiler geliştirmek.

Melek Özen PDR Sevisi

Sosyal işaretleri okumak ve yorumlamak,

Sorun çözme ve karar verme aşamalarını kullanmak,

Diğerlerinin bakış açılarını anlamak,

Davranış normlarını anlamak,

Yaşama karşı olumlu bir tavır.

Melek Özen PDR Sevisi

Öğretilen Davranışsal Beceriler:

Sözsüz:

Göz teması,

yüz ifadesi,

ses tonu,

el, kol hareketleri ve

benzeri yollarla iletişim kurmak.

Melek Özen PDR Sevisi

Öğrenilecek Davranışsal Beceriler:

Sözel:

Açıkca anlaşılır taleplerde bulunmak,

Eleştiriye olumlu bir şekilde tepki vermek,

Olumsuz etkilere direnmek,

Başkalarını dinlemek,

Başkalarına yardımcı olmak,

Olumlu akran grupları içinde yer almak.

Melek Özen PDR Sevisi

Öz Bilim Müfredatı

Ana öğeler:

Melek Özen PDR Sevisi

Özbilinç:

Kendini gözlemleme ve duygularını tanımak,

Duygular için bir sözlük oluşturmak,

Duygular, düşünceler ve tepkiler arasındaki ilişkiyi bilmek .

Melek Özen PDR Sevisi

Kişisel Karar Verme:

Hareketlerini incelemek ve sonuçlarını bilmek,

Bir kararın düşünceden mi, duygudan mı kaynaklandığını bilmek,

Bu içgörüleri sigara ve uyuşturucu gibi konulara uygulamak.

Melek Özen PDR Sevisi

Duyguları Yönetme:

‘Kendi kendisiyle konuşmayı’ izleyerek içinden geçen kendini aşağılama gibi olumsuz mesajları yakalamak,

Bir duygunun temelinin farkına varmak, (öfkenin altında yatan incinme gibi)

Korku, kaygı, öfke ve üzüntüyle baş etmenin yollarını bulmak.

Melek Özen PDR Sevisi

Stresle Baş etme:

Egzersizin,

Yönlendirilmiş imgelerin,

Gevşeme yöntemlerinin değerini öğrenmek.

Melek Özen PDR Sevisi

Empati:

Başkalarının duygularını ve endişelerini anlayıp onların bakış açısından bakmak,

Kişilerin görüşleri arasındaki farklılıklara değer vermek.

Melek Özen PDR Sevisi

İletişim:

Duygular hakkında etkili bir şekilde konuşabilmek,

İyi bir dinleyici ve sorgulayıcı olabilmek,

Bir başkasının yaptıkları ya da söyledikleriyle kendi tepkilerini ya da yargılarını ayırt edebilmek,

Suçlamak yerine ‘ben’ mesajları gönderebilmek.

Melek Özen PDR Sevisi

Kendini Açma:

İçtenliğe değer vererek bir ilişkide karşılıklı güven kurmak,

Özel duyguları hakkında konuşmanın ne zaman güvenli olduğunu bilmek.

Melek Özen PDR Sevisi

İçgörü:

Duygusal yaşamındaki ve tepkilerindeki eğilimleri tanımlamak,

Başkalarındaki benzer eğilimlerin farkına varmak.

Melek Özen PDR Sevisi

Kendini Kabul:

Kendisiyle gurur duymak,

Kendini olumlu bir bağlamda görmek,

Güçlü ve zayıf yanlarını tanımak,

Kendine gülebilmek.

Melek Özen PDR Sevisi

Kişisel Sorumluluk:

Sorumluluk almak,

Kararların ve hareketlerin sonuçlarını görmek,

Duygularını ve ruh hallerini kabullenmek,

Taahhütlerini yerine getirmek. (Örneğin:ders çalışmak gibi)

Melek Özen PDR Sevisi

Kendini Öne Sürme:

Endişe ve duygularını öfkelenmeden ya da edilgenleşmeden ifade etmek.

Melek Özen PDR Sevisi

Grup Dinamiği:

İşbirliği,

Ne zaman ve nasıl lider, ne zaman takipçi olacağını bilmek.

Melek Özen PDR Sevisi

Anlaşmazlık Çözümleme:

Diğer çocuklar, aile ve öğretmenlerle adil bir biçimde mücadele edebilmek,

Bir uzlaşma sağlamakta kazan/kazan modeli uygulayabilmek.

Melek Özen PDR Sevisi

SINIFLARA DUYGUSAL OKUR YAZARLIĞI GETİRMENİN BAZI SONUÇLARI:

Melek Özen PDR Sevisi

‘Sosyal ve Duygusal Öğrenme’nin Sonuçları:

Daha sorumlu,

Kendini daha iyi öne sürebilen,

Daha popüler ve dışa dönük,

Sosyalleşmeye daha yönelik ve iyiliksever, özverili,

Başkalarını daha iyi anlayan,

Melek Özen PDR Sevisi

Daha düşünceli, ilgili,

Kişiler arası sorun çözmede sosyalleşmeye yönelik stratejiler,

Daha uyumlu,

Daha ‘demokratik’,

Anlaşmazlık çözme becerileri daha iyi.

Melek Özen PDR Sevisi

Sosyal-Bilişsel Becerilerde İyileşme:

Duygu tanıma ve anlamada iyileşme,

Daha iyi özdenetim,

Bilişsel ödevlerin çözümünde daha iyi planlama,

Harekete geçmeden önce daha iyi düşünme,

Daha etkili anlaşmazlık çözümleme,

Melek Özen PDR Sevisi

Daha olumlu sınıf atmosferi,

Aileye ve okula daha olumlu bağlılık,

Erkekler daha az saldırgan,

Kızlar kendine zarar vermeye daha az eğilimli,

Başarı düzeyi düşük çocukların okuldan uzaklaştırma ve kovulma oranlarında azalma,

Melek Özen PDR Sevisi

Uyuşturucuya başlama oranında azalma,

Daha az suç işleme,

Standart başarı testlerinde daha yüksek puanlar,

Daha yüksek özsaygı,

Arkadaşları tarafından yardım isteğiyle aranma,

Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde düzelme.

Melek Özen PDR Sevisi

Sınıf İçi Davranışlarda Düzelme:

Toplum içinde kendini öne sürme becerisi,

Göreve yönelme,

Arkadaşlık becerileri,

Paylaşma,

Engellenmeyi kaldırabilme,

Sosyal nezaket kurallarına uyma,

Özdenetim,

Melek Özen PDR Sevisi

Sınıf içinde daha az şiddet gösterisi,

Sınıf içi sözel aşağılamalarda azalma,

Daha ilgili atmosfer,

İşbirliğine daha istekli olma,

Daha fazla empati,

İletişim becerilerinde düzelme.

Melek Özen PDR Sevisi

Duygusal Anlayışta Düzelme:

Tanıma,

Niteleme,

Üzüntülü ve bunalımlı olduğunu daha ender belirtme,

Kaygı ve çekingenlikte azalma,

Sınıf içinde daha az şiddet gösterisi,

İşbirliğine daha istekli olma,

Daha fazla empati.




Melek Özen PDR Sevisi

Bu seminer okulumuz öğretmenlerine, öğrencilerle olumlu sınıf ortamı sağlama, Etkili iletişim etkili sınıf yönetimi oluşturma amacıyla hazırlanmıştır.

Katılımınız için teşekkürler.

Hiç yorum yok: