9 Haziran 2008 Pazartesi

BİLG. DESTEKLİ EĞİTİM


UYGULAMALARI

EĞİTİMDE

BİLGİSAYAR

Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları

YÖNETİM UYGULAMALARI

ÖĞRETİM ARACI OLARAK

BİLGİSAYARLAR

(BDE)

ÖĞRETİMİ DESTEKYECİ

UYGULAMALAR

Alıştırma ve Uygulama Programlarının İşlevi

Problem

Cevap

Doğru?

Pekiştireç

Problem

Evet

H

A

Y

I

R




Tekrar

Dene

Bilgi

Sunma

Soru

Sorma

Dönüt

Sağlama

Sonraki

Sıra

İpuçları

Yanıtı

Yargılama

Bire-Bir Eğitim Programlarının İşlevi

Bire-Bir Eğitim Programlarının Detaylı İşlevi

Dikkat

çekme/

motivasyon

sağlama

Hedefleri

sunma

Önbilgiyi

hatırlama

Yeni

materyali

sunma

Öğrenmeyi

yönlendirme

Yanlış Yanıt

Performansı

Ortaya

Çıkarma

Dönüt

sağlama

Sonraki

sıra

Benzeşim Programları (Simülasyon)

Gerçek bir durumun, olayın veya sürecin basite indirgenmiş olarak sunulmasını sağlayan bilgisayara dayalı öğretim modeli.




Gerçek ortamda oluşabilecek zaman, maliyet ve diğer riskler gibi olumsuzlukları ortadan kaldırarak öğrenciye bilgisini gerçek bir ortamda uygulama olanağı sağlar.

Benzeşim Programları (Simülasyon)

Bilgisayara dayalı eğitimi bilim alanında kullanmanın en iyi yollarından biri; simülasyon bilgisayarın iyi yapabildiğini uygun bir biçimde kullanmaktır.




Fen bilimleri eğitimi örnekleri şöyledir: genetik bilimi, kimyasal reaksiyonlar, hareket eden nesnelerin fiziği vb.

Benzeşim Programları (Simülasyon)

En uygun kullanım alanları bilginin, problem çözmenin ve düşünme yetilerinin uygulanmasıdır.




Simülasyona göre ayrılan zaman dilimi kısa veya uzatılmış olabilir.




Bireysel olarak kullanılabileceği gibi, küçük öğrenci grupları içinde uygundur.




Etkin kullanım için yönlendirme ve takip gerektirir.

Öğretici Oyunlar

Bu tür uygulamalar, genelde ilköğretim düzeyindeki öğrenciler için hazırlanmaktadır. Eğitim oyunlarının genel özellikleri:

Eylenerek Öğrenme

Problem Çözme

Kritik Düşünme

Kavram Öğretimi

Strateji Geliştirme

Olgunlaşma




Etkileşimli öğrenme sağlaması

Anında dönüt verebilmesi

Sabırlı olması

Öğrenciyi güdülemesi

Öğretimde bir süreklilik sağlaması

Öğrencinin öğrenme düzeyine uygun öğrenme ortamı sunabilmesi

Her öğrencinin ihtiyacına uygun içeriğin sunulması

Yeni içeriğin öğretimde birden fazla sunum formatının kullanılması

Öğrencinin performans kayıtlarının tutulması

Bilgisayara Dayalı Öğretimin Avantajları

Bilgisayara Dayalı Öğretimin Dezavantajları

Araç-gereç ve yazılımlar pahalı olabilir

BDE nin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması zaman ve para gerektirir.

BDE her öğrenici için uygun değildir.

Piyadaki eğitim yazılımlarının birçoğu öğretimsel ve teknik kalite açısından yetersizdir.

Sürekli kullanıldığı taktirde, öğrencilerin psiko-sosyal gelişimlerini olumsuz etkiliyebilir.

Bilgisayara Dayalı Eğitimin Etkinliği Hakkında Araştırmalar Ne Diyor?

Michigan Üniversitesinden James Kulik ve arkadaşları, BDE ve geleneksel öğretim ortamlarının etkinliği üzerinde meta-analizler yapmış ve BDE nin genelde daha etkin olduğunu bulmuşlardır.

Geleneksel öğretim ortamlarıyla karşılaştırıldığında, BDE’nin öğrenci başarısına etkisi %30 oranında daha fazladır.

Bu etki daha alt kademelerdeki sınıflarda daha yüksektir.




Bilgisayara Dayalı Eğitimin Etkinliği Hakkında Araştırmalar Ne Diyor?

Genelde, BDE geleneksel öğretime oranla %30 daha az zamanda başarılabilmektedir.

BDE aynı zamanda öğrencilerin bilgisayara ve konuya karşı olan tutumlarını pozitif yönde etkilemektedir.

BDE de öğrencinin başarısını etkileyen unsurlar bilgisayarın kendisi değil, eğitim yazılımının teknik ve öğretimsel kalitesidir.

BDE uygulamalarında, öğretmenin becerisi ve yönlendirmeleride öğrenci başarısına direk etki eden diger unsurlardır.

Hiç yorum yok: