11 Haziran 2008 Çarşamba

ÖĞRENEN OLARAK ÇOCUKLAR

Pdrgrup Canlı Online Slayt Arşivinde Bulunmaktasınız. Hertürlü slaytı ve sunumu online izleyebilir ve indirebilirsiniz...


ÖĞRENEN OLARAK

ÇOCUKLAR

Gardner’a göre yedi tür zeka vardır.

1-Bedensel / Devin duyusal Zeka

2-Sözel / Dilsel zeka

3-Görsel / uzamsal zeka

4-Matematiksel / Mantıksal zeka

5-Kişiler arası zeka

6-İçsel zeka

7-Müziksel / Ritmik zeka

ZEKA TÜRLERİ ÇEŞİTLİ YÖNTEMLERLE GELİŞTİRİLEBİLİR

Bedensel/devin duyusal zekayı geliştirmek için;

Dramatik bir oyunda rol alın.

Fiziksel etkinlik gerektiren yarışma olmayan bir oyun oynayın.

Folklor, koşma ve yüzme etkinliklerine katılın.

Vücudunuzu anlamak için kar küreme, çim biçme gibi işlerde kendinizi dikkatlice gözleyin.

GÖRSEL/UZAMSAL ZEKAYI GELİŞTİRMEK İÇİN

Fikirlerinizi ifade etmek için estetik araçlarla çalışın.

Bilerek düş kurun. İdeal bir tatil yerinin ayrıntılarını açıklayın.

Hayal gücünüzü arttıracak çalışmalar yapın. Tarihi bir kahramanla sohbet gibi..

Fikirlerinizi ifade etmek Maket veya poster yapın

MATEMATİKSEL/MANTIKSAL ZEKAYI GELİŞTİRMEK İÇİN

İki nesneyi kıyaslama ve karşılaştırma yoluyla çözüme yönelik düşünme egzersizleri yapın.

SÖZEL/DİLSEL ZEKAYI GELİŞTİRMEK İÇİN

Bir hikaye okuyun sonunu kendiniz getirin.

Başka fikirleri dinleyin, tartışmaya girin.

Sizi çok ilgilendiren bir konuda söylev verin.

MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKAYI GELİŞTİRMEK İÇİN

Mırıldanarak kafanızın içinde değişik titreşimler oluşturun.

Örnek: her seferinde ünlü harflerden birini değişik yükseklikte ve kalınlıkta kullanın.

KİŞİLERARASI ZEKAYI GELİŞTİRMEK İÇİN

Herhangi biriyle konuşmadan iletişim kurmak için farklı yollar bulun.

( YÜZ, VÜCUT,JEST VE SESLERLE.)

Bir kimsenin mimiklerinden ne düşündüğünü tahmin etmeye çalışın ve daha sonra kontrol edin.

İÇSEL ZEKAYI GELİŞTİRMEK İÇİN

BEN KİMİM ?

Sorusuna 25 kelimeden daha kısa bir cevap yazmaya çalışın.

Bir hafta boyunca düzeltme yapın ve sizi tatmin edinceye kadar devam edin.

Dışarıdan bir gözlemci gibi duygu ,

düşünce ve ruh halinizi izlemeye çalışın.

ÖĞRENME TÜRLERİ

Çocuklar öğrenme kapasitelerinde farklı oldukları gibi, nasıl öğrendiklerinde de farklılıklar gösterirler.

Dr. Rita Dunn öğrenme türlerinin biyolojik ve gelişimsel boyutta kişisel özelliklere sahip olduğunu ve bu nedenle bir öğretim yönteminin bazı öğrenciler için etkiliyken, diğerleri için etkili olmadığını öne sürmektedir.

Aynı zaman da kişisel öğrenme türüne sahip olduğumuzu da belirtmektedir.

Öğrenme türü yaklaşımını kabul ettiğimiz anda,

Her öğrencinin kendini güçlü olduğu yolla becerilerini geliştirmesine yardım edecek bir öğretim yaklaşımını da kabul etmemiz gerekmektedir.

Duyusal ve bireysel tercihler öğrenmeyi önemli ölçüde etkilemektedir.

Yanlış inançlar

Fiziksel etkinlikler öğrenmeyi engeller.

(sınıfta derse en az ilgi gösteren hareket etmeye ihtiyaç duyan çocuklardır.Onlara etkinliklerde görev vermek olumlu sonuç vermektedir.)

Çocuklar sabah saatlerinde öğrenmeye karşı uyarılmış durumdadır.

( tersine sabahın geç saatleri ve öğle saatlerinde)

Sınıflar iyi aydınlatılmış,hafif serin,gürültü ve hareketlilikten uzak sessiz bir ortam olmalıdır. (Çocuk konsantre olmak için ayak vurmak, çiklet çiğnemek, gibi hareketlere ihtiyaç duyar. Küçük çocuklar az aydınlığa, ergenlik çağındakiler ise ses veya fon gürültülerine ihtiyaç duyarlar.)

BÜTÜN BUNLAR NE ANLAMA GELİYOR ?

İDEAL ÖĞRENME İÇİN;

Her öğrencinin öğrenme profili çıkarılmalıdır.

Öğretmen öğrenme türlerinin birbirine üstün veya zayıf olmadığını benimsemelidir.

Dersler çok çeşitli öğrenme stratejileri,etkinlikleri ve yaşantıları ile Zenginleştirilmelidir.

Sınıflar değişik ışıklandırma ve ses ortamları, oturma düzenleri açısından gözden geçirilmeli ve düzenlenmelidir.

ÇEŞİTLİLİK

HAYATIN TUZU BİBERİDİR.

AMA; ÇEŞİTLİLİK

HER ÖĞRENCİNİN KENDİNE ÖZGÜ ÖĞRENME TÜRLERİ VE İHTİYAÇLARI AÇISINDAN YAKLAŞILDIĞINDA HAYATİ ÖNEMİ OLAN BİR BESİNDİR.

Hiç yorum yok: