5 Haziran 2008 Perşembe

AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ


AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ

Bir kişi susadığı zaman, ona sunulan su değerlidir. Çocuğunda istediği zaman verdiğiniz sevgi değerlidir. Zamanınız ne kadar az, işiniz ne derece önemli olursa olsun, çocuk sevgi istediğinde ona yaklaşılmalı ve sevgi gösterilmelidir.

SEVGİ

Sevgiden yoksun çocukların
* büyümesi,
* yürümesi,
* konuşması gecikir.
* Zeka düzeyinde gerileme olur.

SÖZ VE DAVRANIŞLARIMIZDA MESAJLAR SAKLIDIR.

1- KABUL




2- REDDETME




3- UMURSAMAMA

KABUL

SİZDEN ŞU BEŞ MESAJI ALIRLAR.

1- BEN VARIM

2- BEN DOĞALIM

3- SEVİLİYORUM

4- DEĞERLİĞİM

5- GÜVENEBİLİRİM




KENDİ OLMA HAKKI VARDIR

KOŞULSUZ SEVGİ GÖSTERİLMEKTEDİR

KIYASLAMA YAPILMAZ













AİLEYE

BAĞLILIK

REDDETME

SİZDEN ŞU BEŞ MESAJI ALIRLAR

1- BEN YOKUM

2- BEN DOĞAL DEĞİLİM

3- SEVİLMİYORUM

4- DEĞERLİ DEĞİLİM

5- GÜVENEMEM




*KENDİ OLMA HAKKI YOKTUR

*KOŞULLU SEVGİ GÖSTERİLMEKTEDİR

*KIYASLAMA YAPILIR

*CİNAYETLER, KAVGALAR,

SÜRTÜŞMELER OLUR.

GENÇLİK

ÇETELERİ

UMURSAMAMA

BİZDEN ŞU ÜÇ MESAJI ALIRLAR.

1- KİŞİNİN KENDİNİN ÖNEMSENMEDİĞİ

2- DEĞERSİZ OLDUĞU

3- YOK OLDUĞU




* AKIL HASTALIKLARINDA ARTMA VARDIR.

* İNSANI DELİYE ÇEVİRİR

a) sınıfta

b) bankada

c)Anne çilek aldım

DİNLEMEK

ÇOCUĞUNA GERÇEK SERVET BIRAKMAK İSTEYEN ANA-BABA, ONA İYİ DİNLEMEYİ ÖĞRETSİN.
Publilus SYRUS

ÇOCUKLARIMIZI YENİLGİYE BİZ Mİ HAZIRLIYORUZ ?

EGER ÇOCUKLARIMIZA CESARET VE UMUT VERİRSEK NE KADAR İLERİYE GİDECEKLERİNİ

KİMSE SÖYLEYEMEZ.

TOMMY’ nin hikayesi




BİR İNSAN KENDİSİNE CESARET VERİLDİĞİNİ

HİSSETTİĞİNDE , OLANAKSIZ ŞEYLERE BİLE

KATLANABİLİR VE İNANILMAZ GÜÇLÜKLERİ

YENEBİLİR.

Buz kovası




*Kendine güvenleri,

*Kendine verdikleri

değer artar

ÖVGÜ MUCİZEVİ BİR GÜÇTÜR ONLARI ÖVÜN

Dr. HENRY H. GODDARD

“ERGOGRAF AYGITI” -- Yorgunluk ölçer.




Onların beğenilecek, takdir edilecek

yönlerini bulun. Ve bu davranışlarını övün

ONLARA ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK YAŞATMAYIN

Hiç yorum yok: