10 Haziran 2008 Salı

ETKİNLİK UYGULAMALARI



Birsin her gün 7 tane elma yiyor. Birsin 2 günde kaç elma yemiştir?

2. Sınıf: Zaman ölçüleri; saati okuyabilme

BDE ile hazırlanmış bir etkinliktir. Öğrencilerin hoşuna gidecek bir çizgi film kahramanının bir gününü anlatan bir bilgisayar sunumu hazırlanmış ve projeksiyon ile ekrana yansıtılmıştır ve öğrencilerden saatle ilgili soruları yanıtlamaları istenmiştir.

Etkinlik çoklu zekanın alanlarından biri olan müziksel ritmik zekaya da hitap etmektedir. Öğrenciler saat okumayı öğrenirken kahramanımızın resimleri ve müziği ile de eğlenmektedirler.

2. Sınıf: Paralarımızdan 500.000, 1 milyon, 5 milyon, 10 milyon, 20 milyon Türk liralarını tanıyabilme konusu işlendi.

Arf Matematik Laboratuvar bir çarşı gibi hazırlandı. Her masa çiçekçi, manav, kırtasiye, bakkal ve pastane dükkanı şeklinde hazırlandı. Öğrencilerden beş kişi seçilerek satıcı yapıldı.Diğer öğrenciler gruplandırıldı. Alışveriş listeleri ve para verildi. Verilen alışveriş listeleri ile alışveriş yapmaya başladılar.

Amacımız öğrenciler alış veriş yaparken hangi parayı nerede kullanacaklarını, doğru para vermeleri ve doğru para üstü almalarını kavratmaktır.




2. Sınıf: En çok üç doğal sayının toplamının yapıldığı işlemde verilmeyen toplananı ve basamağı bulup yazma.




OYNANMASI:

Sınıf dört gruba ayrılır. Her grup sırayla projeksiyonla tahtaya yansıyan 4x4 lük tablodan soru seçerler. Doğru yaptıklarında sorunun yanındaki puanı kazanırlar. En çok puan alan grup oyunu kazanır.




3. Sınıf: En çok dört basamaklı bir doğal sayının basamaklarının adlarını söyleyip yazma




OYNANMASI:

Sınıf iki gruba ayrılır. Her gruptan bir kişi gelir ve verilen süre içinde dört basamaklı sayıyı abaküste oluştururlar. Hızlı ve doğru yapan grup puan kazanır.

3. Sınıf: Ölçülerle ilgili problemler




OYNANMASI:

Her gruba 6x8 lik soru kartı ve 48 tane resim parçası verilir. Parçaların arka yüzünde soruların cevapları bulunmaktadır. Gruplar birlikte soruları çözerler soruya ait cevabı o kutuya yerleştirir ve resmi tamamlarlar.

4. Sınıf: Çizgi Grafiği

OYNANMASI:

Etkinlik projeksiyon odasında yapılır. Kapıda her öğrenciye bir bilet verilir.

1 numaradan başlayarak her öğrenciye koltuk numaraları sorulur ve grafikte gösterilir. Böylece çizgi grafiğini oluşturacak noktalar belirlenir.

Grafik oluştuktan sonra en arkada oturan, en çok oturulan sıra gibi sorulara yanıt aranır.

4. Sınıf: Paydaları en çok iki basamaklı olan kesirlerle çıkarma işlemi

OYNANMASI:

Öğrenciler iki kişilik gruplara ayrılır.

Her gruba iki tane kesirlerin yazılı olduğu fırıldak verilir.

Öğrenciler fırıldakları çevirir. Grupta büyük kesri bulan öğrenci kendi kesrinden, küçük kesri çıkartır.

5. Sınıf:

OYNANMASI

Oyun kartı ve içinde 0-9 rakamlarının bulunduğu sayı torbaları iki kişilik gruplara dağıtılır. Bir öğrenci torbadan üç rakam çeker ve oluşturabileceği en küçük ondalık sayıyı oyun kartına yazar. Rakamları torbaya geri atar. İkinci öğrenci aynı işlemi yapar. Bir öncekinden daha büyük sayı oluşturamayanın sırası geçer ve kartına çizgi çeker. Kartına en çok sayı yazabilen birinci olur.

5. Sınıf: Dört işlem problemleri

OYNANMASI

Zorluk derecesine göre puanlandırılmış problem kartları karıştırılır. Her öğrenci kendi istediği problem kartını çeker ve çözer. Soruyu doğru çözen kartın üzerinde yazılı puanı alır ve yeni soru kartını çeker. En çok puanı toplayan oyunu kazanır.

7. Sınıf: Koordinat sisteminin anlatılması

7. Sınıf: pozitif ve negatif sayılarda sıralama

Öğrencilere mavi ve kırmızı renkte hazırlanmış plakalar dağıtılır. Negatif sayılar mavi, pozitif sayılar kırmızı seçilir. Örneğe göre bire-bir eşleme yapılarak artan sayıda plakanın sonuç olduğu gösterilir.

Hiç yorum yok: