10 Haziran 2008 Salı

ÇOKLU ZEKÂ KURAMI


ÇOKLU ZEKÂ KURAMI (MI THEORY)

Ders/ünite ürünleri : Fen bilgisi –Fotosentez




Hedef :Fotosentez sürecini öğrenmek.

Beklenen öğrenci ürünleri :Öğrenciler fotosentez sürecini görsel, mantıksal, dilsel ya da müziksel olarak açıklayabilecek ve dönüşüm kuramı ile ilişkilendirebilecek ve kendi yaşamlarına aktarabilecekler.

Kaynak ve materyaller : Fotosentez sürecini açıklayan poster ve tablolar, değişik müzik bantları veya CD’ler, kaset/CD çalar, sulu boya malzemeleri, fen bilgisi ders kitapları .

Öğrenme Etkinlikleri :

MÜZİKAL ZEKÂ

Fotosentez sürecinde yer alan Basamaklar zincirini gösteren farklı müziklerle bir müzikkolajı yap

MANTIK-MATEMATİK ZEKÂSI

Fotosentez basamaklarının akış şemasını yarat

SOSYAL ZEKÂ

Ufak gruplar hâlinde fotosentezde yer alan protoplâzmanın dönüşümde oynadıkları rolü tartış ve öğrenci yaşamı ile ilişkilendir.

GÖRSEL-UZAMSAL ZEKÂ

Fotosentez sürecini çiz ve suluboya ile boya

BEDENSEL ZEKÂ

Fotosentez sürecinde yer alan karakterlerin rollerini yap

ÖZEDÖNÜK ZEKÂ

Kişisel olarak yaşadığın bir dönüşüm (karakter/huy değişikliği) olayını yansıtan bir kompozisyon Yaz ve yaşantını fotosentez ile karşılaştır.

DİL ZEKÂSI

Fotosentez ve bağlama ilişkin kelimeleri betimleyen bölümü ders kitabından oku ve anlat




Değerlendirme:

1.Mantık-matematik zekâsı için kullanılan akış şemasını ve/veya resimlere not ver.

2.Öğrencilerden birbirlerinin rollerini ve/veya şarkılarını değerlendirmelerini iste.

Hiç yorum yok: