ÇOKLU ZEKÂ KURAMI (MI THEORY)
Ders/ünite ürünleri : Fen bilgisi –Fotosentez
Hedef :Fotosentez sürecini öğrenmek.
Beklenen öğrenci ürünleri :Öğrenciler fotosentez sürecini görsel, mantıksal, dilsel ya da müziksel olarak açıklayabilecek ve dönüşüm kuramı ile ilişkilendirebilecek ve kendi yaşamlarına aktarabilecekler.
Kaynak ve materyaller : Fotosentez sürecini açıklayan poster ve tablolar, değişik müzik bantları veya CD’ler, kaset/CD çalar, sulu boya malzemeleri, fen bilgisi ders kitapları .
Öğrenme Etkinlikleri :
MÜZİKAL ZEKÂ
Fotosentez sürecinde yer alan Basamaklar zincirini gösteren farklı müziklerle bir müzikkolajı yap
MANTIK-MATEMATİK ZEKÂSI
Fotosentez basamaklarının akış şemasını yarat
SOSYAL ZEKÂ
Ufak gruplar hâlinde fotosentezde yer alan protoplâzmanın dönüşümde oynadıkları rolü tartış ve öğrenci yaşamı ile ilişkilendir.
GÖRSEL-UZAMSAL ZEKÂ
Fotosentez sürecini çiz ve suluboya ile boya
BEDENSEL ZEKÂ
Fotosentez sürecinde yer alan karakterlerin rollerini yap
ÖZEDÖNÜK ZEKÂ
Kişisel olarak yaşadığın bir dönüşüm (karakter/huy değişikliği) olayını yansıtan bir kompozisyon Yaz ve yaşantını fotosentez ile karşılaştır.
DİL ZEKÂSI
Fotosentez ve bağlama ilişkin kelimeleri betimleyen bölümü ders kitabından oku ve anlat
Değerlendirme:
1.Mantık-matematik zekâsı için kullanılan akış şemasını ve/veya resimlere not ver.
2.Öğrencilerden birbirlerinin rollerini ve/veya şarkılarını değerlendirmelerini iste.
10 Haziran 2008 Salı
ÇOKLU ZEKÂ KURAMI
Etiketler:
ÇOKLU ZEKÂ KURAMI,
Fotosentez
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder